Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

zondag 21 december 2014

Voor de kerst.

Voor de kerst haalde ik een paar berkentakken uit de tuin, spuitte er wat sneeuw op en versierde het met kleine lichtjes die ik eens gratis mee nam van een r.ommelmarkt en andere dingetjes die ik nog had. Sommige gekregen zoals de vilten hangers. De vaas heb ik jaren geleden gekocht bij de kringloop en het onderbord kreeg ik eens kado, toen lag er een kerst krans in. De kandelaar er naast heb ik al jaren met een mooie bolkaars van de r.ommelmarkt doet hij het weer mooi naast de vaas.



De krans, gebreid op de breimachine, die vorige keer op tafel lag hangt nu aan de wand met een corsage erop, van één kado, wat ik eens kreeg erop.



Dit lantaarntje is een heel verhaal daar over later meer. 


In de keuken staan ook kaarsen van de rommelmarkt in een kandelaar die Joh nog kado kreeg van zijn baas in het begin van ons huwelijk.  Toen kreeg je nog een persoonlijk kado.  De baas is allang overleden. 


De kaarten hebben op verschillende plekken een plaatsje gehad.  Naast de kachel had ik eerst gedacht.  Een kerstboom van kaarten maar dat was te smal op de foto hangen ze nog voor de tuin deuren inmiddels hangen ze voor de ramen in de keuken.  


Er zijn er al weer bij gekomen en zelf ook nog verzonden. Ik vond een doosje met 16 kaarten in de veiling winkel voor 2 euro.


De grote vazen zijn gevuld met kerstballen en de plant die ik op mijn verjaardag kreeg is nog steeds mooi,  die ernaast. 



En van iemand kreeg ik deze kado voor iets waar we niks van hadden gemerkt, overlast door een stremming van de weg deze week zonder dat er melding van was gemaakt.  




4 opmerkingen:

Pippa's Hus zei

Ik vind de krans erg mooi! XX Esther

Anoniem zei

Gezellig! Wat kan je met eenvoudige dingen een mooie sfeer maken! Wat heb je een mooie krans gebreid!

My cozy ✄ little space zei

mooie blogje, ik zag u via andere blogster...bonjade....zal volgen...

Anoniem zei

Prettige kerstdagen en een noflik 2015. Op de valreep voor Kerst nog even twee nieuwe "nette" jeans voor mijn wederhelft korter maken, eerst alleen een dubbel geslagen zoom en makkelijkste zijnaad een eindje lostornen omdat een broeks[ijp taps loopt en je anders een rimpelige zoom krijgt, later komt het echte afknippen als de broek door het wassen wat gekrompen is. Zit lekker te luisteren naar een kerst-CD van Harry Belafonte met heel veel onbekende kerstliedjes, Amerikaans en Engels, Vorig jaar in de kringloop gekocht voor 50 cent en dit jaar, verrassing, de CD van een heel oude, zeer gekraste LP van Harry Belafonte met daarop Jamaica Farewell, Banana Boat song, La Bamba Mooier dan van Trini Lopez) e.a. Nu hoor ik hem weer naaldscherp zonder ruis en ik geniet er van, 1 eurootje in de KL, beter kan haast niet. Ik ga altijd voor de kerst alle aangeboden CD's langs, bevallen ze niet, dan gaan ze na de kerst weer naar de KL. tenslotte heeft niet iedereen dezelfde smaak. Leuke leader heb je weer gemaakt, nu gauw aan het werk, ik wil tenslotte vanmiddag vrij zijn van verplichte werkjes. MA