Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

donderdag 8 januari 2015

Breien.

Van iemand kreeg ik een breimachine om te proberen, als ik hem aan de slag kreeg dan mocht ik hem houden anders gooi je hem maar bij het oud ijzer. Hij zag er schoon uit maar ik had nog nooit op een S.inger gebreid.
Het ging me goed af maar het was even wennen en zoeken want alle machine's zijn anders. Bij deze brei je op het achterste bed terwijl je bij de meeste op het voorste bed breit. Het garen mocht weg van mij (stamt uit de zeventiger jaren) kon het geen kwaad er wat mee te oefenen. Eerst een truitje gebreid niet super, goed voor de zak van het l.eger des heils, even wassen dan zou iemand het nog best kunnen dragen al is het wel echte wol, daar houden kinderen niet van omdat het kriebelt. Bloesje er onder dan maar. Omdat het lastig garen was om mee te breien is het juist een goeie oefening.



Deze week had ik al een proeflapje voor een vest gebreid  van ander garen op deze machine, er moest nog een motiefje in het voorpand dus oefenen, eerst deze


En toen deze. 


Hij breide super goed, ja een beetje geduld en tijd daar ontbreekt het bij de meesten aan. 
Morgen ga ik aan het vest beginnen.  Ik popel om te beginnen, het bloed kruipt...


4 opmerkingen:

Dieneke zei

Wat een mooie kabels.
Ben benieuwd wat je allemaal met de machine gaat breien!
Succes!

My cozy ✄ little space zei

success ermee Jo!
Breien is wel leuk vindt ik maar, ik hou het bij het haken...bedankt voor het delen, Nog een fijne weekend!

TIO zei

Hallo,

Voor jullie ook de beste wensen!! Ik heb sinds een half jaar een nieuw emailadres, deze is nochtans aangepast op mijn blog... mogelijk gebruikte je het oude? nieuw email wendybosteels@skynet.be

Pippa's Hus zei

Ik vind het knap! De kabels zijn erg mooi. XX Esther