Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 26 januari 2015

Breien.



                                                    Zo heerlijk was ik aan het breien,


Aan het breien,


Lekker aan het breien,


En bijna was het achterpand klaar nog 4 toeren en toen viel er plots een handle af van de machine, ik dacht nog even dan is het pand klaar en dan ga ik er naar kijken. Ik had het nog niet gedacht, viel er nog een handle en terwijl ik de heleboel van de tafel haalde en om keerde vielen er kogeltjes uit. Ik dacht dit komt nooit meer goed. 
Eerst hier en daar raadgevingen gezocht en ik had al snel door dat de handles met 1 moer vast zat maar waar kwamen de kogeltjes. Van 1 kreeg ik goeie tips maar je kon er niet bij. Joh sloopte het onderbed eraf en jaaaa dat was hem. Kogeltjes weer op zijn plaats en hoppa, hij breit weer als tevoren. Nog 1 mouw en de afwerking en nog een paar foutjes weg halen en dan komt het vast goed.

Toen Joh met de S.inger bezig was breide ik slofjes op de p.assap met de patentsteek.


8 opmerkingen:

ver-greetmenietje zei

Gelukkig kon je man het terug maken! Wat kan jij toch mooie dingen breien! liefs en voor straks slaapwel!

debora zei

knap werk van jou (en je man voor de reparatie)en hele leuke slofjes!!groeten debora

Pippa's Hus zei

Brei je dan zo snel een trui? Hoe lang doe je er over?
XX Esther

Nicole zei

wat een heerlijk stel zijn jullie!!

Jo en joh zei

Esther: meestal begin ik om een uur of half 2 tot 4 uur en dan lukt het net voor dat het donker wordt om een pand te breien.

Anoniem zei

Zo dat breien gaat bij jou met een sneltrein!;-) Heerlijk zo bezig te zijn en ook je man kan zijn creativiteit gestalte geven!

Elizabeth zei

Gaaf zeg. met een breimachine dus. Mijn schoonmoeder had er ook één en mijn schoonzus breidde daarop ook van alles.
Ik wist niet dat ze nog gebruikt werden, maar dat is eigenlijk logisch.
Mooie sloffen, maar wat een p.assap?

Jo en joh zei

Elizabeth: een p.assap is ook een breimachine.