Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

woensdag 7 januari 2015

Eindelijk

Daar ben ik weer. Even teveel drukte. Zelf ben ik begin november jarig maar dat loopt altijd uit met visite tot na de sinterklaas. Daarna nog op kraamvisite geweest en dan gaat het zo snel naar de kerstdagen. Joh is na de kerst jarig dus weer bakken. We hadden trouwens een heerlijke kip uit de grill van 2 euro en met nieuwjaar gebruikten we hem opnieuw ditmaal een super lekkere rollade erin.


Nu het toch over bakken gaat weet je hoe je sausijzen bakt? Leg ze eerst 5 minuten in heet water en droog ze voor ze in de pan gaan dan barsten niet en blijft het sap in de worst. Dat weet iedereen maar als de boter net een beetje gesmolten is leg je ze al in de pan en draai ze dan zo snel mogelijk om en nog eens om dan blijven ze mooi recht en worden ze aan alle kanten mooi bruin. je moet wel heel snel zijn. Niet prikken maar met een tang oppakken. Helaas heb je maar 1 paar handen. Je kan zien dat de ene al een beetje vervormd is.


inmiddels is er weer wat rust en dus weer tijd voor wat anders al ligt er al weer een geboortekaartje, een paar verjaardagen in het verschiet. Dat andere waar ik al druk mee bezig ben geweest volgt in een volgend bericht.






5 opmerkingen:

Elizabeth zei

lekker! Ziet er goed uit.

My cozy ✄ little space zei

wat een leuke post jo...krijg je meteen trek, jo ik denk dat je foto nu goed is, weet ik niet zeker, kijk zelf als je wil, geeft niet...is prima zo...groetjes van ons

ver-greetmenietje zei

Blij weer iets van je te lezen Johanna! Heel veel liefs en een fijne dag nog!

Vlierbloesem zei

Ik leer zoveel van jou! Van die saucijsen wist ik nog niet!

Jolanda zei

In heet water leggen... wist ik ook niet.
Ik doe altijd wat bloem over de sauzijzen voor ze in de pan gaan. Idd niet te hoog vuur.