Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 19 januari 2015

K.ringloop en..veiling winkel.


Deze week dus na de boodschappen eerst naar de kringloop en daarna naar de veiling winkel.
Bij de kringloop vond ik nog borduurgaren met kleuren die ik nog niet had voor 50 eurocent en voor Joh nog een trui voor in het werk voor 1,50. Er was een naadje los maar dat is wel te repareren.



Toen ging mijn hart al wat sneller kloppen zou het brood er nog zijn bij de veiling winkel? Oh ja gelukkig was het er nog en ik nam niet een paar mee maar 12 pakketjes bruin brood de rest was wit en helaas niet geschikt voor mij. 1 pakketje bestaat uit 2 broodjes waar ik ongeveer 5 dagen van kan eten keer 12 is 60 dagen voor 5 euro. Terwijl zo'n pakketje in de winkel 3,89 kost. Ik probeerde wel wat van de prijs af te krijgen. 2 kreeg ik gratis. De pizza's zou ik zeker niet kopen omdat er vlees op zit en daar ben ik wel voorzichtig mee.


Gisteren ben ik aan het brood begonnen en kijk hoe lekker.


Mocht het wat droog worden kan het altijd nog in de broodrooster in een zakje, kijk hoe handig, gekocht op de g.luten vrije markt.


Verder stonden er dozen chips, zoutloos en met mosterd smaak, ook over de datum (13 november 2014) zonder geur, kleur en smaakstof.
zelf mag ik ze niet vanwege sporen van gluten en mijn gewicht.



Er staan allemaal restjes van failliete bedrijven, en tussen die resten vond ik deze voor mijn gootsteen. Eerder had ik op de r.ommelmarkt voor 50 eurocent 1 gekocht deze was een euro. Gelukkig paste hij goed.


Dan vond ik tussen allemaal bedrijfs kopjes deze ene prachtige mok van Jet voor 1 euro. De kleur maar ook het motief vind ik helemaal geweldig.






Er stond ook een grote doos met plastic zakjes, ik nam 5 pakketjes mee voor 1 euro. Ze zijn iets groter dan een boterhamzakje.


Voor de breimachine vond ik ook nog band voor 2 euro, in de breimachine zit een strip van schuimplastic die nog wel te koop zijn voor 26 euro en verzendkosten. (Het schuim vergaat na een tijd of wordt te dun).Voor die prijs maken de meeste breisters zelf 1 en op deze manier hoef ik misschien nooit meer 1 te maken.



Dat band vond ik net iets te dun daarom kocht ik 4 meter klittenband. Het was meer dan 5 meter achteraf voor 6 euro. Ik kan het ook mooi gebruiken om pads voor mijn vloerwisser te maken. Ook al aan een andere breister een stuk weggegeven.

Joh vond voor een putje een afvoer voor 4 euro. Bij ons achter blijft als het extreem veel regend het water staan, hij wil een put maken en op de afvoer aansluiten zodat het water weg kan lopen.


7 opmerkingen:

debora zei

allemaal koopjes die je kunt gebruiken!!goeie investering,knipoog!weetje hier in belgie bij zeeman is het 1euro voor 1pakje zakjes(deze heb ik altijd op zak als ik ga wandelen met de hond)maar jij hebt er superveel!ik wil je ook nog eens vertellen wat ik las ,(om nog eens terug te komen op dat brood-deed ik met die broodpudding)in zo'n gratis boekje uit de winkel"kook"heet dat in belgie,zat een deeltje wat je kan doen met brood:je kan daar broodlasagne mee maken!!inplaats van lasagnevellen-brood!(indien interesse recept stuur ik het u op)groeten debora

My cozy ✄ little space zei

leuke dingetjes heb je kunnen aanschaffen, ik hou ook van tweedehandse winkels, je moet net zulke leuke dingen tegenkomen...goede aankoop he? groetjes jo...liefs soraya

Dieneke zei

Leuk joh!
Vooral die kippenbeker vind ik erg leuk.
Voldaan gevoel zeker, dat je zoveel nuttige dingen hebt gevonden?

Jo en joh zei

Deborah je mag ze wel mailen zodat ik ze hier kan plaatsen mochten er meer liefhebbers zijn? G.lutenvrij is wel heel anders dan gewoon brood. Veel droger, kruimeliger.

Jo en joh zei

Dineke, niks mooier inderdaad. We doen het al een aantal jaren zo en het bevalt prima.

Pippa's Hus zei

Ik vind de mok super leuk! xx Esther

Marianne zei

Mooie vondsten weer! Leuk zoveel borduurgaren voor weinig :-)