Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

donderdag 15 januari 2015

K.ringloop.


Bij de k.ringloop komen we elke week. natuurlijk omdat het goedkoop winkelen is maar ook om het goede doel te steunen, in dit geval de gehandicapte mens maar ook het milieu is er mee gediend.
Eerst even wat anders.

Vorig jaar kocht Joh alleen een nieuwe zomerjas daarvoor kreeg hij punten die korting opleverden 18 euro 50 was dat. Aan het eind van het jaar moest je die inleveren. We hadden beide niks nodig maar gingen toch even kijken. Een sjaal of een riem zou je voor die prijs toch wel kunnen kopen dachten wij. Mooi niet beneden de 50 euro kon ik geen sjaal of riem vinden. ik dacht ze kunnen me wat, ik ben niet gek.
Plots zag ik 2 ouwe dametjes achter een rolator, in heel gedateerde kleding de winkel binnen stappen en ik dacht ik geef die bon aan die dames. Eerst gevraagd of de bon overdraagbaar was en dat kon.
Zij blij en wij blij.

Doe mij maar tweedehands, een stuk voordeliger. Riemen en sjaals liggen bij de k.ringloop meer dan genoeg.

3 keer zijn we bij de kringloop geweest  over 3 weken en altijd vind ik wel iets wat mee mag. Voor de vogeltjes nog een hanger voor pinda's 50 eurocent.


Nog een bijna nieuwe lange broek voor 1 euro 50, helaas in een maatje meer. In 4 jaar tijd ben ik met 2 maten omhoog gegaan.



Hier is hij pas gewassen en de kleur is muisgrijs zoals de bovenste.

En bij de veiling winkel kochten we nog 3 flacons handzeep  15 liter voor 10 euro samen. geweldig fijne zeep.


Ik zag ook een hele partij g.lutenvrij brood en pizza's liggen per stuk 50 eurocent, helaas waren ze over datum. Pizza's eten we nooit maar wel brood. Joh zei dat moet je niet doen denk aan je gezondheid. Achteraf had ik spijt dat ik toch niet een paar had meegenomen. Ik kan zelf wel beslissen of ze nog te eten zijn en hij hoeft ze niet. Zo zijn wij niet opgevoed, wel met je  ogen  en neus kijken en ruiken. Bovendien zijn ze luchtdicht verpakt.
Ik hoop dat ze er deze week nog liggen dan gaan er vast een paar mee naar huis.


9 opmerkingen:

My cozy ✄ little space zei

Heel leuk Jo, kleren doe ik niet bij tweedehands winkel, een ieder zijn budget, tegenwoordig hebben we in arnhem PRIMARK, waar heel goedkoop is,ik heb ook welles een trui op de markt gekocht, maar met PRIMARK, is veel concurrentie...de vogelvoer vindt ik mooi...ideaal...ik lees graag je post, heel handig en leuk...fijne weekend..liefs soraya

Jolanda zei

Wat leuk dat je die oude dames blij kon maken met die bon!
Kringlopen is zelfs leuk als je uiteindelijk niets koopt. Gewoon het rondsnuffelen.

debora zei

mensen blijmaken(met je bon)maakt ook je dag goed!!wat heb je weer geschoord in de kringloop!van oud brood kun je broodpudding maken(ken je dat,soort taart,gebeurt hier altijd met mn oud brood,weet niet of je dat in nederland kent??lekker,indien recept nodig stuur ik je het op)groeten uit belgie van je stille volger debora

Dieneke zei

Van geven wordt een mens blij!
Leuk dat je dat deed!
Wat is de kringloop toch leuk he?
Fijn weekend!

Jo en joh zei

Debora, klinkt wel lekker maar is het geen dikmaker?

Anoniem zei

Broodpudding kun je ook maken met halva ja, of huisgemaakte bijna suikervrije jam en brood is in de winkel veel sneller over tijd dan mijn neus en ogen vinden van brood dat thuis ligt (zette brood vroeger ooit ene kruisje op de kalendern? over over tijd zijn gesproken). De regering wil langere houdbaarheid op producten ivm weggooien goed voedsel, maar uiteindelijk beslissen ogen, neus en handen - te droog, te ouds = muf enz.)/ Vanmorgen bij de kringloop kocht ik 2 Cd's voor 1 euro, eerst keurig gecheckt op krassen, waren goed: James Last en George Baker. Dat is 4 kwartjes, daar draaide je vroeger in een café 4 plaatjes voor in de Juke-box, ik zit er nu even van te genieten en over een keer of 5 draaien? Dan mag de kringloop ze weer verkopen, heb ik mijn lol gehad en een ander kan zijn lol hoop ik niet op (anders kiept ons huis om, als ik alles maar bewaar, ik denk dan; ach, de Libelle is al minstens 2 x zo duur en die doe je toch ook weg? MA Als de Appie een actie heeft van gratis zegels dan laat ik me door vriendinnen die ze wel sparen waarschuwen, spaar ik wel voor hen (meestal zijn mijn kringloopvomdsten meer naar mijn smaak, maar als je een ander nou blij kan maken, kleine moeite.

Jo en joh zei

Ja, M.A zegels spaar ik ook vaak op voor een ander mits je ze in kan leveren voor geld. Deze week vond ik langs de weg nog 11 van die zegels. Mooi begin, er moeten 100 op. Die glazen sparen sommigen die ik ken. Ze zijn veel te taps, drinken niet fijn. Ooit had ik zo'n soort servies van echt kristal, gekocht voor ons trouwen, ik heb het weggegeven.

debora zei

om nog even terug te keren op dat brood:ik maakte snel een broodpudding(kreeg er zin in met er over te typen),de koekjeskast uitgeruimd en de koekjes die niet zo vlot opgaan er ook ingedaan enz..of dit een caloriebom is :jaa,maar mn dochter heeft al de helft mee voor haar gezinnetje (en heel je huis ruikt lekker!!ze kwamen nog maar aan en zeiden:mama,dat ruikt hier lekker!!leuk,ee!

Willy Kooiman zei

Wat ben je weer goed geslaagd bij de kringloop en wat schrijf je toch heldere leuke blogs.

Fijn dat je dit met ons allemaal deelt.

Groetjes,
Willy