Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 12 januari 2015

Stroomstoring.

Vorige week stond ik op en zag dat de klok flikkerde, oei dacht ik de stroom is eraf. Vlug even in de meterkast kijken en ja de knop was naar beneden. Ik deed hem weer omhoog ging me wassen en aankleden. Zette vervolgens koffie. Eventjes liep de koffie door de filter en boem, de stroom eraf. De koffie dan maar opgieten. Ik zei tegen Joh ik denk dat het aan de draad ligt. Nou dan zet ik er een andere aan. Heel graag. Het probleem leek opgelost het ging een week goed. Toen ik gistermorgen op stond zag ik op de klok dat het even over 7 was. Ik stapte de douche in en deed het licht aan, hm geen licht dan is de stroom er weer af. De stroom was er af gegaan net tussen het moment dat ik uit bed stapte en naar de douche liep. Heel apart en ik had nog geen eens koffie gezet. Ik deed de knop weer omhoog in de meterkast en hij sloeg meteen weer af. Stekker van het koffie apparaat eruit en klaar was het weer. Joh heeft er nog eens naar gekeken maar het zit zo in elkaar dat je nergens bij kan. Helaas na bijna 27 jaar(op 12 dagen na) trouwe dienst hebben we er afscheid van genomen.


Inmiddels staat er weer net zo één, die is zichtbaar nog niet veel gebruikt. Je kan het zien aan het aan/uit knopje.



Stond op de vliering voor geval mijn oudje het begaf. Ooit gekocht voor 2 euro op de r.ommelmarkt Misschien niet van deze tijd maar voor ons telt 1 ding dat de koffie goed smaakt en vooral de goede temparatuur heeft. Hopelijk gaat deze ook lang mee. Er staat nog 1 voor het geval...

9 opmerkingen:

Dieneke zei

Wat een grappig verhaal!
Leuk dat je deze volgende al had gekocht.
Ouderwets is ie niet hoor.Ze worden nog steeds verkocht. Vooral de rode uitvoering vind ik zo mooi!
Geniet lekker van je kopje koffie he?

Groetjes, Dieneke

My cozy ✄ little space zei

wow! is heel lang geleden dat ik zo,n apparaat zag...en wel zijn veel beter dan alle moderne van de dag vandaag....de koffie is zeker lekkerder of niet? groetjes

ver-greetmenietje zei

Hoi Johanna, goed dat jullie de oorzaak gevonden hebben van de stroomstoring! Fijn dat jullie al een andere koffiezet hadden staan..hopelijk gaat die ook zo lang mee! liefs en een fijne dag nog!

Sandra zei

Dat ziet er inderdaad een oldie uit.
Vervelend stroompanne. Zeker wanneer je net koffie aan het zetten bent (heb ik nog niet zolang geleden meegemaakt)of er wassen draaien.
Maar ja.
Ik ben al blij dat er hier in België wellicht toch geen langdurige stroompannes gaan zijn. We vergeten nogal eens dat het wel een luxe is. Knopje omdraaien en dan licht en stroom hebben :-), maar voor mij een dienst die ik niet kan missen!!

Liefs

Sandra

Anoniem zei

Bewaar in ieder geval die oude kan met deksel maar, vaak als je net een ander apparaat hebt gaat de kan stuk (eigen ervaring) dan is het lekker als je er nog net zo een hebt staan, beter mee verlegen dan om verlegen, zeggen we hier. Mocht je de kan wel afstaan aan een kringloop, doe er dan even een papiertje in met de naam en type van het koffiezetapparaat, is de koper blij mee. Wij hebben er ook een op reserve staan, anders maar met de hand opgieten, smaakt toch anders. MA

Jo en joh zei

Mijn kan heb ik in gebruik. De kan die er onder zat had niet zo'n mooi handvat meer. Ik bewaar alle onderdelen, weg gooien kan altijd nog.

Willy Kooiman zei

Het zijn de beste koffieapparaten. Fijn dat je zo een andere kon pakken.
Wat is je man toch handig! Net als jij.

Fijne avond en geniet van de koffie.

Groetjes,
Willy

Katrien zei

Ja dat waren de beste koffiezetapparaten, precies dezelfde heb ik bij de verhuizing, zeven jaar geleden weg gebracht. Vervangen door een Senseo, die Donald ooit kocht. Nu ik jouw foto's zie gaat mijn hartje wel sneller kloppen :-)

Jo en joh zei

Katrien: mijn senseo staat op de vliering, dat is toch geen koffie!