Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

vrijdag 30 januari 2015

vader gaat op stap.

Joh ging vanmiddag op stap naar een afscheid van een oud collega waar hij 35 jaar mee samen werkte. Zij werkt er intussen 42 jaar.
Ik had Joh al een paar keer gevraagd, wat trek je aan, hij heeft n.l al 7 jaar geen nieuwe lange broek nog overhemd nog trui nieuw gekocht. Hij is daar in altijd heel nuchter en zegt dan ik ga niet naar de koningin. Ach gelijk heeft hij. Ik ben trots op je.
Ik had het al lang vooraf bekeken dus streek ik voor deze gelegenheid zijn netste overhemd en lange broek. Normaal strijk ik nooit. Schoenen had hij nog van de bruiloft van onze zoon en een jas heeft hij 2 jaar geleden nieuw gekocht. Voor boven kleding was hij voor 4 euro 50 een nette vent.



Toen hij om half 4 weg reed om eerst nog een collega op te halen sloeg de schrik me om het hart, ik zag dat hij een lekke achterband had. ik zag dat hij niet snel reed en dacht die komt wel weer terug. Toen ik de telefoon oppakte hoorde ik de auto al het erf oprijden. Ik dacht gelukkig. Waarom reed hij dan zo langzaam, hij was zoekende naar de envelop met inhoud die was hij vergeten. Toeval dus. Ik zei je kunt zo niet weg want je hebt een lekke band dat had hij niet op gemerkt. Ik pomp hem even op en dan zien we morgen wel weer. Gelukkig was de band niet op te pompen, het leek me ook helemaal geen goed plan om straks als hij  weer terug moet daar ginder met hetzelfde probleem te staan in het pikke donker en de kou. Ik zei bel snel je collega en zeg dat je pech hebt. Zo gezegd zo gedaan. Hij liep die kant al vast op zodat ze bijna geen tijd verlies hadden. Eind goed al goed..
Donderdag's doen we altijd de boodschappen maar deze week bleven we een keer thuis omdat we nog voldoende eten in huis hadden. We waren in het weekend 3 keer weggeweest te feest vieren,  vandaar dat overschot. Anders hadden we het toen vast ondekt. Het moest zo zijn zeker. Ik heb liever een auto met een lekke band in de garage staan dan dat je op de snelweg bent.

3 opmerkingen:

debora zei

je man zag er keurig uit,knipoog!
wat een toeval,mn dochter stond gisteren ook met een lekke band,de pechdienst heeft ze binnen het uur uit de nood geholpen(er zat een stukje ijzer in de band)fijn weekend!debora

Sandra zei

Hij ziet er erg knap uit zo.
Mijn man koopt alleen werkkledij en dat verslijt heel erg door het zware werk met glas dat hij doet. Scheuren en siliconen op enzo. Hij zou nooit nieuwe kleren kopen moest ik hem niet eens aanporren om eens een nieuwe leuke shirt te kopen :-). En hij heeft nog broeken van in de tijd toen wij elkaar nog niet kenden.

Fijn weekend.

My cozy ✄ little space zei

stuur me je email...om de link te sturen..mycozyspot3@gmail.com