Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 23 februari 2015

Op visite en...


Vorige week was ik bij een lieve oude dame op visite. Bijna 90 en nog zo vlug. We pasten deze

 onder de stoelpoten maar helaas daar waren ze te klein voor. De bank dan maar die had kleine ronde pootjes dus dat kon mooi. Ze was er content mee en vertelde later dat iedereen die bij haar kwam het een super idee vond. Ik had haar n.l al eens eerder voorzien van een ander hulpmiddel. Altijd als ik kom is ze nog snel even om een g.lutenvrij gebakje geweest en het was altijd goed behalve deze keer. Ik heb het de dag er na wel even ge-sms't (jawel dat heb ik nog van haar geleerd vind ze handig, vooral als ze te moe is om te praten) maar nog niks gehoord. Ik neem het haar niet kwalijk, was 2 dagen van de kaart, mijn spieren verkrampen helemaal wat lijdt tot een zere nek en een vervelende hoofdpijn. Ook even vermeld dat de roosjes het zo mooi doen.


Ik bracht een orchidee mee maar kreeg roosjes en dit


mee terug voor in de tuin en een tas met lege jampotten. Hoe lief wil je ze hebben.
2 dagen later belde ze terug, dat had ik wel verwacht want zo is ze, dat ze naar de bakker was geweest en vertelde over het gebak wat niet g.luten vrij was. Het geval was dat iemand ze had verkocht die kennelijk niet goed op de hoogte was maar die persoon was niet aanwezig. Reken maar dat ze het nog wel van haar krijgt te horen, ze had nog wel 2 keer gevraagd of het echt g.lutenvrij was. We spraken af om het nog 1 keer te wagen en mocht het dan niet goed zijn het te melden, dat kan tegenwoordig. 


 
   

2 opmerkingen:

ver-greetmenietje zei

Wat een lieve kranige dame!
Fijn dat jullie zo'n mooie vriendschap hebben!
liefs

Dieneke zei

Heel mooi om te lezen hoe je omgaat met deze oude vriendin.
Het leuke van oude mensen vind ik (o.a)
dat ze niet graag iets weggooien....daar kunnen we nog heel wat van leren.