Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 9 februari 2015

Veel oefenen,


dat deed ik deze week. Eerst voor een paar sloffen die Joh altijd draagt en die ik op de hand brei. ik dacht dat moet op de breimachine ook wel kunnen. Ze zien er dan een beetje anders uit maar het effect is hetzelfde. Helaas geen foto van gemaakt.
Vervolgens een proeflap gebreid voor een kussen.Mijn kussens worden vaal van kleur, zacht maar de veren komen er ook door, af en toe stapt er 1 van de bank en dan zie ik dat er een veer op de rug van de persoon zit. Bij mijn eigen volkje pluk ik die zo van de rug maar wat als er een onbekend iemand wegloopt met... Dus zocht ik bij de kringloop 2 stevige kussens uit en inmiddels 1 overtrek gebreid.


ik moet het nog in elkaar naaien. Het was zo gepiept, ik denk dat het in elkaar zetten meer werk is. de achterkant is recht en was in 5 minuutjes gebreid. 120 steken zitten erop en 200 toeren.




 Plannen voor nummer 2 zijn er ook al.
   

6 opmerkingen:

Birgit zei

Huhu,
das Kissen ist toll geworden, sieht schön aus ! Dein Titelbild mit den Schafen ist so schön, ich liebe ja auch Schafe ! Hab einen schönen Tag, Deine Birgit

Jo en joh zei

Birgit, zo vredig die schapen, inmiddels zijn ze weer opgehaald door de boer. Hier liggen ze vlak bij mijn keukenraam. Altijd mooi om naar te kijken.

hetis zoalshetis zei

Mooi geworden hoor!
Fijn om een breimachine te hebben, dat gaat lekker snel zo.

Pippa's Hus zei

Dat heb je mooi gemaakt. XX Esther

Willy Kooiman zei

Jeetje, wat kun je veel met een breimachine. Ik dacht het alleen maar recht toe recht aan was. Heel leuk om te zien.
Groetjes,
Willy

Rita zei

leuke blog me gelijk volger gemaakt veel blog plezier groetjes