Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 23 maart 2015

Klussen r.ommelmarkt k.ringloop en veilingwinkel.

Bij klussen heb je altijd van alles nodig dus gingen we al een tijdje op zoek naar bruikbare spullen.
Joh vond een tasje met rollers in verschillende maten en soorten met bakjes voor de verf voor 1 euro bij  de r.ommelmarkt en ik vond om vetvrij te maken bij de veilingwinkel voor 50 eurocent een bijna volle fles S.t Marc.





Voor 20 eurocent per stuk 3 zakjes met plastic, altijd handig om de tegelvloer  of 
vloerbedekking mee te beschermen want ja af en toe valt er wel eens een drup.
Oude lakens gebruikten we ook weer.



En als je het spul allemaal van de wand haalt, schoon maakt, kom je ook dingen tegen die aan vervanging toe zijn zoals de lijst van mijn borduurwerk, die was helemaal gaar na bijna 30 jaar. Ik was al lange tijd op zoek en vond precies dezelfde lijst voor 2 euro.  Eindelijk durfde ik het aan om het borduurwerk te wassen. Gelukkig hangt hij nu schoon en fris weer op zijn plekje. Kijk eens hoe geel de oude lijst was. Helaas kan Joh niet glas snijden want ik heb nu een mooi ontspiegeld glas over. Misschien komt er nog een oplossing voor.







En na gedane arbeid laat je alles even drogen en rusten tot de volgende kamer.




De spatels komen ook van de r.ommelmarkt, die hadden we al. 

9 opmerkingen:

Pippa's Hus zei

Toch maar weer een blogje?
Gezellig! ;-) Fijn dat het goed gegaan is met je borduurwerk! XX Esther

Dieneke zei

Leuk om weer iets van je te lezen.
Veel verrassende vondsten.
Mooi borduurwerk.
Groetjes, Dieneke

debora zei

leuke vondsten heb je weer gedaan of toch niet??want ze zijn om te werken!knipoog!
jou borduurwerkje is mooi!!en mooi gebleven na een wasbeurtje!zelf gemaakt?groetjes debora

Elizabeth zei

Ik moet zeggen, dat ik veel bewondering heb voor jouw speurzin. Super zeg. Wat betaal ik dan vaak teveel voor dingen!
Echt gaaf om te zien wat je allemaal opspoort.

Vlierbloesem zei

Jij hebt echt slim ingekocht, een lekker biertje hoort er ook bij na gedane arbeid.

Rita zei

St marc is goed ,heb ik ook in huis ruikt fris ,je eigen gemaakt borduur werk ingekaderd ,wees er trots op mooi gedaan ,hèè wat een leuke omslag foto de eenden en met de tekst ben ik het helemaal met je eens ...gelukkig met weinig en toch zoveel ..dan ben je een gelukkig mens fijn weekend Jo en Joh

Anoniem zei

St.Marc reinigt echt goed, è, wel de dosering aanhouden want je kunt er verfwerk voor het schilderen mee ontvetten en zo ver wil je niet gaan als je alleen een voorjaarsschoonmaak wilt doen. Ik was borduurwerk altijd met babyshampoo om kleurverschil te voorkomen, waarmee waste jij het? Maar vuil borduurwerk uit een kringloop was ik met een zwak bi o tex sopje, om zeker te zijn van hygiënisch schoon. Bij borduren komt er huidvet op je werkstuk en babyshampoo lost dat op een milde manier op zonder je borduurgaren en stof te beschadigen. Wat ben jij weer goed geslaagd en het leuke van zulke konijntjes is dat je zelf mag/kunt bepalen met welke dikte van draad en naalden je ze wilt maken. MA

Jo en joh zei

M.A, ikdacht dat je reaktie niet geplaatst was, maar nu zie ik hem. Ik heb het met een wolwasmiddel van de L.idl gewassen. Ik waste het omdat toen ik het 30 jaar geleden ook heb gewassen en licht geperst maar waarschijnlijk niet goed heb gedroogd zodat er allemaal gele vlekjes op zaten. St.Marc gebruikten we om alles vetvrij af te nemen, het ruikt zo veelste lekkerder dan ammoniak. We hebben op de hal na beneden alles gesausd. Vandaag is de hal aan de beurd.

Jo en joh zei

M.A, ikdacht dat je reaktie niet geplaatst was, maar nu zie ik hem. Ik heb het met een wolwasmiddel van de L.idl gewassen. Ik waste het omdat toen ik het 30 jaar geleden ook heb gewassen en licht geperst maar waarschijnlijk niet goed heb gedroogd zodat er allemaal gele vlekjes op zaten. St.Marc gebruikten we om alles vetvrij af te nemen, het ruikt zo veelste lekkerder dan ammoniak. We hebben op de hal na beneden alles gesausd. Vandaag is de hal aan de beurd.