Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

zondag 8 maart 2015

V.eilingwinkel en recept.


Veel geluk hadden we bij de veilingwinkel. Eerst zag ik niet veel bijzonders, allemaal dingen die er daar voor ook al stonden. Toen we besloten om weg te gaan zag ik op de toonbank een doosje met twinbars(wafeltjes omhuld met chocola 3 in een pakje) van S.charr, dat betekend g.lutenvrij. Net binnen gekomen.


 Toch eens vragen wat ze kosten. 5 euro zei de man. ik twijfelde en zei dat ik de vorige keer teveel had betaald, de man wou weten waarvoor, met wat heen en weer gepraat kreeg ik mijn geld terug en mochten de twinbars mee voor 3 euro. Totaal waren er 21 stuks. in de internet winkel zijn ze momenteel afgeprijsd van 2,99 voor 2,59 per pakje. Ik halveer ze zodat ik 12 stukjes heb kan ik er nog lang van genieten.


Er lagen ook pakjes koffie van 125 gram totaal 15 pakjes, 2 kilo dus, mocht mee voor 2 euro 50. ze waren van 30 januari 2015 dus nog niet lang over de datum, mochten ze niet zo lekker zijn mix ik ze gewoon met de J.umbo koffie. inmiddels hebben we ze gekeurd, niks mis mee smaakte heel goed.


En hoe is het nu met mijn brood? Heel goed nog 2 weken dan zijn de bruine broodjes op en de witte en afbakbroodjes smaken nog perfekt. Best eens lekker om een poosje niet te hoeven bakken. Als de bruine op zijn zal ik weer moeten bakken.



Nog een recept om oud brood te verwerken met dank aan Debora.


broodlasagne met aubergine en tomaat:
1 oudbakken ciabatta of brood
700 gram gezeefde tomaten of passata
2a3 aubergines
2 rijpe tomaten olijfolie
provensaalse kruiden, 4 teentjes look, stuk Parmezaanse kaas

verwarm de oven voor op 200 graden
verwijder de steelaanzet vd aubergines en snij ze in de lengt in 1cm dikke plakken, schik ze op een met bakpapier beklede ovenplaat
bestrooi met zout en besprenkel royaal met olijfolie, plaats 30 a 40 minuten in de oven tot ze heel zacht zijn, draai halweg om
pel de teentjes look en snipper fijn. verwarm olijfolie in een pan en fruit de look hierin zonder te laten kleuren. voeg de gezeefde tomaten erbij. breng op smaak met provenzaalse kruiden.
laat op een zacht vuur stoven en roer regelmatig. kruid met peper en zout
snij het brood in plakken en grill aan beide zijden. snij de tomaten in plakjes
schep 2cm tomatensaus op de bodem vd schaal
schik daaropeen laag met plakjes brood dicht tegen elkaar,maar niet overlappend
dek af met een laag aubergines, ga verder met tomatensaus, eenlaag brood, de rest vd aubergines en de rest van de tomatensaus om alles af te dekken
werk af met plakjes tomaat en rasp er Parmezaanse kaas over
dek de schaal af met aluminiumfolie, plaats 40 minuten in voorverwarmde oven
haal uit de oven en laat 10 minuten rusten voor je de lasagne in stukken snijdt

3 opmerkingen:

debora zei

je deed weer koopjes,hee!
waarom heb ik zo geen winkel in de buurt!!
en die koffiekoop,superr,ik denk dat die koffie zelfs uit belgie komt,dusss tzal wel goeie zijn!hihi groetjes

Jo en joh zei

Debora. Je hebt gelijk die koffie komt uit Belgiƫ. Mijn man zei nog tegen die verkoper het komt uit Belgiƫ, waarop de verkoper antwoorde daar wordt het niet beter van. Het smaakt prima en daar gaat het om.

debora zei

gogoh...die verkoper was geen echte koffiedrinker om te horen..die grootmoederkoffie komt zelfs van heel dichtbij ons(10km),we hebben er hier een paar in de buurt(grootmoeder,sara koffie,bruynooghe),dat kan zo lekker ruiken als ze de boontjes branden,wat ik minder kan zeggen van 1frietfabriek ook in de buurt,soms heb je zoiets van hmmm,maar smorgens op je nuchter maag frietjes ruiken kan je maag doen keren