Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

dinsdag 31 maart 2015

Veilingwinkel(s).

Het is al weer een tijdje geleden dat ik zei dat we weer leuke vondsten hadden gedaan in de veilingwinkel. Neem nou koffie bijna 2 kilo voor 5 euro. Normaal betaal ik daar 14 euro voor.
Deze was wat duurder dan de vorige keer, toen was het 3 euro, omdat deze van een beter kwaliteit was. Dat kon je inderdaad proeven het verschil.


Verder een doosje thee voor 20 eurocent.


 4 doosjes chocola voor 50 eurocent per stuk. Er zitten 24 in.


Een doos met 5 flessen zoete wijn voor 2 euro per fles.

 

Dan nog voor 50 eurocent bessensaus. Ik deed maar 1 fles eerst om te proeven en ik ben blij dat ik er niet meer van kocht. Mijn eigen is een veel lekkerder. Omdat deze niet over datum was dacht ik leuk om kado te geven. Die vlieger gaat niet op dus. 


Verder nog deze likeur voor 1 euro.


Toen we weggingen wees de man ons op 2 winkeltjes in het dorp waar ook veiling spullen te koop waren. Die waren goed aan de datum en wel wat duurder. Deze peren/appelen en dadelstroop kocht ik voor 75 eurocent wat de normale prijs is kon ik niet vinden en dan nog voor 1,50 g.lutenvrije crackers dat is 75 eurocent goedkoper dan bij de J.umbo.



Als het dan over de datum is komt het weer in de grotere veilingwinkel. Het andere winkeltje zijn we niet geweest die verkocht decoratiespullen.
Je kon merken dat het drukker werd in de grote winkel. We hielpen zelfs nog een man die een heel grote spiegel had gekocht en hem op de kar wou vervoeren. Hij had verder niks van een kleed bij zich. Hij kwam tot de ontdekking dat de spiegel kapot was voor hij ermee thuis was dus dan maar in de auto. Stoelen plat en hij paste er net in. Hij was helemaal blij met de hulp want alleen had ik dat nooit gered. 

4 opmerkingen:

debora zei

amai,wat een leuke vondsten weer!terug goeie belgische koffie,knipoog!amai,die jenever dat kan toch niet 1euro,zijn die flessen dan vol???ik kocht ze allemaal moest ik zo'n kans krijgen!en die chocolade,te mooi om op te eten!en die appelstroop,dat is ook eens lekker.goh waarom is dit niet bij ons,zo'n winkel!

Jo en joh zei

De flessen zitten helemaal vol. Ik kocht ze niet allemaal, je weet nooit of het jou smaak is en zoveel alcohol gebruiken we niet.

Anoniem zei

Tipje: rode zoete wijn (zoals vroeger de zoete Spaanse wijn) is op warme dagen heel lekker ön the rocks" over minstens een halfvol glas ijsklontjes (8 a 10 en niet te lang wachten mket opdrinken, voor de helft van de ijsklonten gesmolten is), zoals je wel bij cola ziet bij de grote M. Lekkere Glühwein gevonden tegen een zacht prijsje? Een glas met een paar (3 a 4)ijsklontjes op een laauwwarme zomeravond, heerlijk. Tegen de winter is dan je oude voorraad op en kun je weer met nieuwe aanbiedingen van start en al dat ijs zorgt dat je niet zo snel over je theewater raakt. Heb je nog vlierbessensiroop in huis? Misschien kun je daarmee de bessensiroop opwaarderen of anders zwarte bessensiroop, ik denk 1 deel "opwaardeer" op 2 delen bessen, anders zou ik er met kunst en vliegwerk maar een bessensausje van maken voor over glutenvrije pudding of dikke rijst (paprijst gekookt in volle melk, eventueel met een scheutje volle kokosmelk. Kokosmelk kun je gemakkelijk invriezen in een ijsklontjesding van je diepvries. Je kunt een kerriesaus maken (wel wat dunner) met kokosroom of kokosblokken, 't is maar een weet. MA

Willy Kooiman zei

Wat goed gevonden allemaal. Ik zou het fijn vinden als wij zo'n winkel in de buurt hadden....werd daar écht vaste klant!
Fijne dag!