Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 13 april 2015

R.ommelmarkt.



Al is het nog lang geen vakantie tijd, ik ben al weer aan het scharrelen voor handige dingen die mee mogen in de caravan. Mijn oude slofjes heb ik vorig jaar helemaal afgesloft, gelukkig vond ik weer een paar nieuwe voor 1 euro 50 altijd handig bij de caravan.


De allereerste slofjes liet ik op de camping s'nachts buiten staan en waren door roofdieren helemaal stuk gebeten. Her en der lag een deel. Gelukkig dan maar dat het geen dure waren.
Verder was ik op zoek naar een haakje waar iets aan kan hangen in de caravan en vond niet 1 maar meerdere voor 20 eurocent.


Vorig jaar hadden we ook deze mee want steekmuggen waren er veel in Spanje. inmiddels heb ik 2 van die pakketjes elk 20 eurocent. overdag kwamen ze zelf spuiten op de camping met iets om de muggen te verdelgen zo erg was het. Wij zaten dan meestal op het strand of waren te wandelen.




Hoe is het nu met mijn brood. (Degene die me volgen hebben kunnen lezen dat ik een grote partij g.lutenvrij brood heb gekocht voor weinig wat wel over de datum was.)De bruine zijn op, ik heb al weer 2 keer gebakken, de witte zijn er nog wel voor een paar weken nog 32 broodjes te gaan net als de afbak broodjes daar zijn van de 100 nog 36 over. Het wordt ook wel tijd om zelf weer aan de bak te gaan want wist je dat in S.härr brood geen gejodeerd zout wordt gebruikt. Mijn schildklier waarden waren aan de lage kant, op het randje.

Hier voor de liefhebbers die oud brood willen verwerken nog een recept van Debora.
 
parmezaancroutons:
4 sneden oud brood,50 gram geraspte parmezaan, olijfolie

-verwijder de korsten van de sneetjes brood en snij in blokjes
-besprenkel met olijfolie en kruid met peper en zout,leg ze op de bakplaat
-plaats in de oven op 220 graden tot ze licht geroosterd zijn
-bestrooi met parmezaan en laat nog enkele minuten kleuren in de oven
-werk je soep ermee af of gebruik ze in een salade

je kan de croutons ongeveer 1 week bewaren in een luchtdichte zak of doos
je kan ze eventueel opwarmen voor gebruik, geen oven?bak ze dan in een koekepan op een niet te hoog vuur bruin, blijf wel husselen tijdens het bakken

4 opmerkingen:

Vlierbloesem zei

Je hebt weer een boppeslach gemaakt, een van de reden trouwens dat ik niet meer wil kamperen zijn die ratten en roofdieren die om onze tent sluipen.. Hebben we al een paar keer meegemaakt.

Jo en joh zei

Geen etenswaren in de tent of om hoog hangen.

debora zei

leuke "muiltjes"heb je geschoort!!
ikzelf heb heel moeilijke voeten,ik zou die stiksels vanbinnen niet kunnen verdragen,zelf een etiketje hindert me(moeilijk mens hihi).
komende zaterdag ga ik naar mn eerste buitenrommelmarkt,kijk er al naar uit!!lekker decoratie zoeken voor in huis,bepaalde boeken die ik verzamel,brocante,kant,en alle leuke dingen die op mn weg komen
groetjes

Life thrue grace zei

leuk..blogger cliches en ik kon me blogje niet vinden, mijn excuses...ik ben er weer hoop deze keer blijft het goed..veel fotos kwijt, maar geeft niet..groetjes en fijne weekend!