Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

donderdag 23 april 2015

R.ommelmarkt.


Voor joh was ik al een tijdje op zoek naar een "nieuwe fietstas. Die van hem was minstens 25 jaar oud maar kreeg nu wel erg veel gaatjes en uitstekende delen.
Het is nog knap lastig om een mooie stevige te vinden, meestal zien ze er erg verwaarloosd en versleten uit. Deze keer was het raak voor 1,50 mocht ik hem meenemen. Momenteel zie ik ze bij de a.ction in de reklame voor bijna 4 euro maar de kwaliteit is matig. Deze is van stevig canvas en kan tegen een stootje.




Thuis gekomen hem helemaal schoon gemaakt en lekker even in het zonnetje gezet.
De mijne zit ook een lek in dus zocht ik alvast nog 1 en vond nog een mooie stevige, heel vies was ie, van canvas voor 1 euro. wil het geval toen ik hem mooi schoon had gemaakt en ik hem op de fiets zou plaatsen ze de dingetjes waarmee je hem vast zet op de fiets gewoon hadden door gesneden. Nou ja daar hebben we een naaimachine voor dus dat komt wel goed.

voor de poetsbeurt

Op deze zitten cijfersloten, 1 heb ik los de andere wil maar niet.


 Gelukkig zit de tas niet op slot zodat hij wel open kan. Er zit een ritssluiting in en een flap met klittenband. 

Na de poetsbeurt.

4 opmerkingen:

Jolanda zei

Heerlijk in gebruik, die grote fietstassen.
Die onderste is erg mooi zeg!
Je boft er weer mee.

Pippa's Hus zei

Ik vind je fietstas mooi!!! XX Esther

Anoniem zei

Mooi die fietstassen, steek je ook niet zo armoeierig bij Joh af, haha. Wat ik zeker niet hoef te kopen op een rommelmarkt is een goede breedgerande zonnehoed. Ik heb die van mijn moeder ge-erfd, gevlochten stro van een goede kwaliteit, hij was iets duurder dan "gewone" zonnehoeden destijds, misschien 8 ipv 5 gulden, een smak geld meer dan 50 jaar geleden. 50 jaar? Ja, ik heb een foto van mijn moeder met hoed als bewijs. Hij is nu een beetje smoezelig, dus gaat ie, 't is toch regenweer, in een bie oo teks sop weken en dan spoelen en uit de zon drogen, is ook goed voor het stro (Manilla?) blijft het soepel. Weliswaar geen kringloop of rommelmarkt aankoop, maar als ik niet heel hard geroepen had: die is voor mij! dan was hij 10 jaar geleden naar de stort gegaan, au wee, er mankeert niets aan die hoed. MA

ineke zei

Prachtige fietstas zeg, die licht grijze!