Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 18 mei 2015

G.ratis.


Joh haalde deze week een g.ratis compostvat op voor de afval die je niet in de tuin wilt zoals sinaasappels schillen, stronken van kool e.d. liever hebben we dat ook niet in de vuilcontainer. Het is wel zaak om goed op te letten als je wat in die ton gooit, uit de wind staan, het stof wat van die schillen komt daar zit een schimmel op waar door je longproblemen kan krijgen.


Tijdens onze dagelijkse wandeling kwamen we een tafel met spullen tegen die je g.ratis mocht meenemen. kussenovertrekken, een dekbed, iets van plastic en deze prachtige deken, die nam ik mee.


Thuis gekomen eerst even over de lijn gegooid met het idee hem later wel eens te wassen maar ik dacht het is prachtig weer en het droogt lekker buiten duss... liet ik het bad vol lopen, sokken en lange broek uit, en stampen maar, goed uitspoelen en tegen de avond was hij bijna droog. Het is een hele grote.  3x2.70 cm.

10 opmerkingen:

debora zei

zo'n compostbak hebben wij ook in de tuin(kan je gratis aanvragen bij imog in belgie),daar gaan fruitschillen in,soms aardappelschillen-dit mag niet alle dagen,eierschalen,lege doosjes van eiers gescheurd in stukjes,filterzakjes met koffiegrut enz..daar kregen we ook een speciale stok bij om nu en dan alles te doordraaien,en mn man plaatste die op 4stenen tegels in de hoeken,ik denk dat dit is voor de ventilatie,zou ik eens moeten vragen..dat werd ons zo gezegt..
verder heb je weer geluk met je gratis aanwinsten!groeten debora

Es zei

Wat grappig zo'n ton stond hier ook vorig jaar gratis bij ons in de straat en ik nam m mee, helemaal blij en reuze handig. Met een oude skistok roer ik er af en toe in. en die deken, geweldig!!
X Es

Jo en joh zei

Debora, hier kan je wel 1 kopen bij de gemeente voor 12 euro 50. Wij hebben nu 2, 1 voor het goede restafval en 1 voor afval wat we daar niet in willen omdat ze slecht verteren.

Jolanda zei

ZO'n compostbak lijkt me ook handig. Wij hebben hier alleen een mesthoop..
Mooie deken, en dat voor niets.

Vlierbloesem zei

mooie dingen gescoord!

Pippa's Hus zei

Ik had je graag willen zien stampen! ;-)Maar ik snap dat je de deken hebt meegenomen. Hij is heel mooi. XX Esther

Katrien zei

Wauw de deken is mooi. ♥
Ik zou het ook zo aangepakt hebben, in de badkuip.
Ga eens rondsnuffelen of we hier ook voordelig aan een compostbak kunnen komen, zie het wel zitten, eigen compost op onze makkelijke moestuin bakken.

Anoniem zei

ik geniet altijd heel erg van je schrijfsels, toen wij nog in Nederland leefde deden wij ook allerlei rommelmarkten aan en keken uit naar goedkope (of gratis ) boodschappen. Het heeft er voor gezorgd dat we hier ons droomhuis konden bouwen en we hier met een enorm pensioengat toch een goed leven hebben. Groetjes Cisca Servie

Jo en joh zei

Ciska, Geniet ervan, dat doen wij ook. Je kan voor een kwartje de wereld rond als je het maar ziet. De meesten komen op mooi af.

Anoniem zei

Grappig, zo waste (en was) ik de dekbedden ook altijd, in de badkuip, en dan in je slipje als een Franse wijnboer van weleer maar stampen, eerst met sop, dan om het meeste er uit te krijgen (wel de stop uit het bad halen) en dan langdurig spoelen en weer stampen, krijg ik ze altijd weer lekker schoon en fris mee en bespaart stomerijkosten. Zelfs de wollen dekens deed en doe ik zo en dan een keukentrap met laken er over op twee kunststof tuinstoelen en daar de deken weer over te drogen hangen. Na 42 jaar zijn mijn wollen dekens gesleten en dun, maar geen nood, een mooie A aB e voor 3 euro gehaald bij de kringloop, nog splinternieuw, ligt nu als reserve. Tja, zo komt Jan Splinter door de winter en ook iemand met meer slappe was zou gek zijn om niet van zo'n voordeeltje te willen profiteren, bovendien vind ik het net als jij ook een sport: eerst de kringloop, daarna pas de gewone winkel. Meer dan de helft van mijn badhanddoeken en -lakens komen ook van de kringloop, ik ga dan wel voor topkwaliteit, ze liggen er vaak genoeg, ook al wat sleets, maar die neem ik niet mee, want dan blijf je bezig. Washandjes koop ik bij de a zee tie on, daar hebben ze mooie grote zonder zo'n akelige ingeweven rand met kunststof garen, dat gaat altijd krimpen in de hete was en dan heb je geen ruimte meer om je hand er in te steken en de baddoeken kun je ook niet meer mooi pat opvouwen, welke idioot heeft die randen bedacht en denkt dat we dat op 20 graden willen wassen? Wat Cisca Servie betreft: kun je toch zien dat kringlopen (als werkwoord) er wel degelijk voor zorgt dat je meer geld in de knip houdt (helemaal als je niet achter elke modehype mee hobbelt, maar met beleid koopt). MA