Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

dinsdag 12 mei 2015

Hoe liep het af met..

mijn fietstassen.


 Nou niet zo goed. Ze waren n.l te groot voor mijn fiets. Ik had het kunnen weten want mijn oude fietstas was iets kleiner maar zat helemaal naar achteren op de drager anders zat ik er steeds met de hielen tegen aan. Dat fietst zo krampachtig. Ik schoof de fietstas door naar een kennis en vond dezelfde week 2 losse fietstassen die smaller zijn en iets hoger. Deze pasten erg goed. Kosten 2 euro 50. Ik ben er blij mee.


Dan mijn borduurwerk, dat liep ook niet lekker, ik had me behoorlijk verteld, inmiddels heb ik de gang weer te pakken. Het onderste deel met appels en de strik moest er helemaal weer uit.



Hier moet alleen de appel er nog uit. Dat je dat dan niet eerder ziet!

Dan nog het brood. Voor degene die het niet weten, ik had een grote partij g.lutenvrij brood gekocht wat over de datum was, wel vacuum verpakt.


Deze week had ik een laatste kapje uit een pakje waar aan de korst schimmel zat. Ik sneed het stukje weg en at de rest op. Ik had wel door hoe het kon gebeuren. Ik wisselde steeds, de ene dag 2 sneetjes wit brood en de andere dag een afbakbroodje. Bij de koffie nam ik het niet meer sinds de geroosterde broodjes er waren. Dus met het warmere weer stonden die 2 verpakkingen veel te lang open.
Inmiddels wissel ik het dan maar op een andere manier 4 keer een afbak broodje en dan een paar dagen 2 witte sneetjes. Ik bak daarnaast al weer een paar weken bruinbrood in de bakmachine van 2 euro.


Hier kan je het verschil van grote zien. 1 snee bruin brood telt voor 2 stukjes brood. Inmiddels heb ik er bijna 4 maanden van kunnen genieten. Er staan nog 2 dozen.




3 opmerkingen:

debora zei

mooie fietszakken!!
je borduurwerk wordt ook mooi,laat je het zien als het af is?groetjes debora

Vlierbloesem zei

Dat was jammer van die fietstassen.Maar dat brood, goed gedaan hoor!

Jo en joh zei

Debora, dat zal nog wel een poosje duren.