Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

zondag 26 juli 2015

Gewicht, afbakbroodjes, v.eilingwinkel en k.ringloop.

7 kilo ben ik inmiddels gelukkig weer kwijt. 10 april was ik begonnen met meer bewegen en matig eten.  Nog 1 kilo dan ben ik weer op mijn oude gewicht van 63 kilo en dan niet weer boven de 65 laten komen. Dus nog even...de laatste kilo die er af ging deed ik 2 weken over. Het hoeft ook niet zo snel want dan komt het er net zo snel weer aan en dat is niet de bedoeling natuurlijk.
Het is ook zo lastig want Joh valt van alles af en ik groei overal van. Hij heeft een snelle verbranding.

Hoe is het met de g.luten vrije broodjes? Op 19 januari kocht ik een grote partij voor totaal 15 euro, wel over datum maar daar heb ik maling aan.
Inmiddels waren 2 weken voor de vakantie de 100 afbakbroodjes op en er zijn nog 16 witte broodjes te gaan. Zo heb ik dus al meer dan 6 maanden voor een beetje g.lutenvrij kunnen eten. Nog een aantal weken..

Vorige week lagen er doosjes met de lekkerste thee soorten uit verschillende landen. Eerst eens vragen wat de prijs was. 1 euro vroeg de man voor 1 doosje. Dat vond ik toch wat veel (wist ik veel wat ze kosten?) dus liet ik ze staan. Er was 1 over datum en sommige was al van gebruikt. 8 doosjes zaten nog dicht. Deze week nog eens een gokje gewaagd en kocht ik alle 13 doosjes voor 4 euro hadden we afgesproken. (In de webshop zag ik ze afgeprijsd van 19,28 voor 17,95 per 2 doosjes).


Later kwam Joh nog met een doos aan zetten die half gevuld was (50 zakjes). Ik vraag gewoon of ze er tegen 4 euro bij mogen, dat was prima. Totaal 251 zakjes.



Koffiefilters 200 stuks voor 25 eurocent.



Bij de k.ringloop heb ik veel naar korte broeken gezocht maar dat viel altijd tegen. Ik dacht waarom koop je niet een lange broek (capri model) voor 1 euro 50 en maak hem gewoon zelf tot korte broek. Ik vond een heel fijne en ik heb de schaar er nog niet in gezet omdat hij lekker zit en ook nog eens mooi staat laat ik hem maar zo en ga ik nog eens zoeken.
Hij was iets te nauw maar dit merk heeft daar rekening mee gehouden om hem wijder te maken.


Inmiddels wijder gemaakt.

Ook nog een leuk hemd gevonden voor 1 euro 50.


7 opmerkingen:

Anita Willems zei

Wat goed dat je nog even gewacht hebt met het kopen van de thee.
Je capri broek is heel mooi, kan me voorstellen dat je 'm uiteindelijk op deze lengte laat.
Als je handig bent met de naaimachine kun je misschien zelf een korte broek maken?

Jo en joh zei

Ja, daar heb je gelijk in maar voor 1,50 wil ik niet meer achter de naaimachine zitten. Tweedehands is goedkoper. Altijd heb ik ze gemaakt voor man, zoon en voor mezelf.

MY LITTLE ✂ COTTAGE zei

Leuke koopjes Jo, je vindt altijd leuke dingetjes..leuke blogje ook..groetjes en fijne week...soraya

Jolanda zei

Knap hoor, al die kilo's kwijt, dat kost doorzettingsvermogen.
Jullie kunnen weer even vooruit met de thee!

Willy Kooiman zei

Wat goed zeg dat je al die kilo's al kwijt bent. Hier heeft manlief ook een snelle verbranding, dat scheelt beslist.
Geweldig zoals je die thee gekocht hebt, zo leuk om te lezen!

Groetjes,
Willy

ineke zei

oww wat een leuk shirt!!!! helemaal mijn smaak.. vrolijk, exotisch en zo druk dat je buik er niet in opvalt!!(bij mij dan he!! jij zal je buikje al kwijt zijn, denk ik!!)
de lijn gaat hier niet zo goed.. ik hou veel vocht vast en door de stress kom ik nergens aan toe..

Jo en joh zei

Ineke, inderdaad mijn buikje is gelukkig weer aardig geslonken, ik ben zo blij. Kan me voorstellen als je gestrest bent dat het dan niks wordt.