Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 6 juli 2015

Mijn gewicht en vakantie.

Altijd woog ik rond de 60 kilo maar in korte tijd was mijn gewicht omhoog gevlogen naar 71 kilo. Joh zei hoe heb je het zover laten komen. Geen idee te druk met andere dingen en niet op de weegschaal gestaan denk ik en teveel gesnoept?.
Van de dokter moest ik groeien met het g.lutenvrije diëet dat klopt dus wel maar niet zoveel.
Dit was al in april. De dokter was zeer tevreden over alles de botten waren iets aangegroeid en de bloedwaarden waren ook helemaal goed.
Dus moest ik er hard aan werk om er weer wat kilo's er af te krijgen voor de vakantie en ging ik veel bewegen dat werkt bij mij het beste en natuurlijk goed op letten wat ik in mijn mond stak. Wandelen doen we al iedere dag een uur, daarnaast nog een half uur op de hometrainer. Inmiddels heb ik er 5 kilo af. Het bleef stabiel na een weekje vakantie gelukkig. Vandaag de draad van bewegen weer opgepakt.

We zijn een weekje naar Groningen geweest (voor de 9e keer in  de voortent van 1 euro)


maar moesten toen ook echt weer naar huis om de tuin. De aardbeien lachten ons toe, zo ook de rode bessen.



In het weekend heb ik me een slag in de rondte gewerkt. Veel was, boodschappen gedaan,
g.lutenvrij brood gebakken, 29 potten jam gemaakt,


de caravan leeg gemaakt. s'Avonds zetten we de grill van 2 euro even buiten met dit erin. Ik kookte er wat rijst bij.


En mijn zelf gestekte geranium's bloeiden ook eindelijk. Van iemand had ik stekken gekregen en ik meende dat ze zei paarse geranium's, ze zijn mooi roze, ook prachtig.


Mijn eigen mooie rode.



En mijn stekje wat ik vorig jaar uit Spanje mee nam  bloeide ook. Weet iemand hoe dit plantje heet. Het is echt een Spaans plantje want als je er goed naar kijkt heeft het horens. Ik denk dan meteen aan stieren.




Hier staat hij nog in het Spaanse zand rechts vooraan.




Vakantie foto's komen later al heb ik er niet erg veel gemaakt.

7 opmerkingen:

debora zei

leuke foto's!amai,jullie zijn al op vakantie geweest,superrr!
jullie zullen ook wel gepuft hebben met die hitte zeker..maarja,op vakantie hoef je niks te "moeten",hee,alles is dan in slowmotion..
dat wordt weer een hele tijd confituur eten!!lekker,zelfgemaakte confituur!hier is het enkel ik die confituur eet en ook niet alle dagen ,daarom maak ik ze dit jaar niet meer zelf,ik haal me een potje bij de "frezebees",das een boerderij met allerlei verse produkten en nu dit noment heel veeel frezen(aardbeien),de confituur maken ze dan ook zelf en is superlekker!jou spaanse plantje zal wel een "spaanse"naam hebben,hihi,ken ik niet..groetjes en succes met de kilootjes debora

Pippa's Hus zei

Dus je was in Groningen? Dat was vast mooi!! ;-))
Een voortent voor een euro niet te geloven toch.
Wij moesten dit jaar ook een nieuwe, we waren echt heeeeel veeeel meer kwijt. :-(
XX Esther

Jo en joh zei

Esther, ik meende dat onze vorige 800 gulden koste, zo lek als mandje en waardeloos doek. Deze is van betere kwaliteit.

Debora, we zijn toch iedere dag te fietsen geweest ondanks de hitte, vrijdag was het zelfs 36 graden. Veel bomen langs de fietspaden dat was heel fijn.
Aardbeienjam geef ik ook weleens weg vooral aan het lieve oude dametje die altijd maar weer potten voor me verzamelt, allemaal mooi schoon gemaakt, etiketten eraf geweekt. Haar dochter koopt ook nog wel eens dus eten we ze niet allemaal zelf op. 2 Zussen zijn deze maand jarig, vinden het ook wel lekker.

Elizabeth zei

wat stoer dat je zo goed bezig bent met bewegen. Echt heel gaaf.

En je hebt het fijn gehad in Groningen? Wij gaan daar ook nog vakantie houden.
Hopelijk met even mooi weer.
Leuke foto's

Jo en joh zei

Ja Elizabeth, Groningen is best mooi, veel mooie fietspaden en ook veel onder de bomen dat was echt lekker met die hitte. Ach het is overal wel mooi als je het maar ziet.

ineke zei

wat een rijkdom zoveel lekkere jam!! ik maak soms ook jam en eet er het hele jaar van.. schepje in de yoghurt.. messtreekje op de brie.. schepje door de muesli.. heerlijk!!

My little ✂ cottage zei

Leuk blogje! bedankt voor het delen (ˆ◡ˆ)