Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

dinsdag 14 juli 2015

Vakantie foto's en r.ommelmarkt.



Vakantie is meestal leuk en gezellig maar toch zijn er altijd dingen die je bezig houden zoals teken b.v. Ze waren er in grote getale aanwezig. Ze komen ook altijd bij mij. Mijn geur is kennelijk lekker. 7 had ik er en Joh had er deze keer ook last van, hij had er 2. Nu maar goed al die plekjes in de gaten houden.
Dan was er, wat achteraf bleek, onze buurvrouw. Toen we bij de ingang van de camping stonden kwamen ze aan fietsen en ze lachte me vriendelijk toe en vertelde dat ze heerlijk te fietsen waren geweest.
Toen we naast hun stonden maakten zij en ik nog een praatje en toen dacht ik al iets vreemds te zien aan haar uiterlijk. Plots moest ik naar de w.c en vroeg haar waar die was want ik had nog nergens iets gezien. Ze wist het niet maar mijn man weet het wel, de man was er even niet dus ging ik zelf maar zoeken. Ik dacht ze zijn zeker ook net gekomen.
Later stond Joh even met de man te praten en die had hem verteld dat ze er al 2 dagen waren. Ik zei meteen dat is vreemd want die vrouw wist niet waar de toiletten waren. Ja toen viel het kwartje de vrouw was d.ement. Zo triest vond ik het. Later hebben we nog verschillende keren even gebabbeld. Ze lachte altijd. Ik vond het wel geweldig hoe die man er mee om ging want hij moest alles doen. Het komt steeds meer voor jong dement, we scheelden maar 3 jaar qua leeftijd.

We hebben iedere dag gefietst ook toen het zo warm was, de auto bleef staan. Koelelementen in een koeltasje voor wat drinken en voor het vlees, karnemelk en vla, op de terug weg, wat nog best lang koel bleef. De rest in de fietstassen. Er waren veel bomen langs de fietspaden, een verademing. Joh had op de r.ommelmarkt voor mij een andere fiets gevonden met een goeie versnelling maar zonder slot voor 40 euro.


Voor hem zelf zag hij een fiets maar die was ook niet compleet voor 10 euro


 daarnaast kocht hij er een 2 oudjes  bij voor 5 en 7 euro 50.

Dit is er 1 van.
Zo kon hij de versnelling van een oudje op de  b.atavus zetten + het zadel


en ik was voorzien van een goed slot. Zo was ik goedkoper uit dan wanneer joh mijn oudje van een nieuwe versnelling moest voorzien. Omdat er dan een ander achterwiel in moest, onderdelen zijn niet meer te krijgen.
Op vakantie heb ik hem goed kunnen testen en joh de zijne, hij was over iets nog niet tevreden maar dat komt wel goed. Hij had er tijdelijk een wiel van een andere fiets ingezet omdat uit het goeie wiel 5 spaken waren. De fiets is het zeker waard om die spaken te kopen.
In de ochtend gingen we weg en rond 1 uur,1 x was het 2 uur, waren we weer terug. Daarna wat lezen, puzzelen, breien of een praatje maken met de buren.
We bezochten B.oertange.
Leuke plaats, kijk maar eens op Wikipedia.













Naar Duitsland zijn we geweest en Ter Apel. Ook toen het zo erg warm was op de vrijdag zijn we nog te fietsen geweest. Toen kwamen dit mooie tafereeltje tegen.


Als je goed kijkt kun je zien dat ze een zonnebril dragen.


Deze zagen we ook.



Ook zijn we in de k.ringloop geweest maar niks gevonden. Ook duurder dan hier.

Wel hebben we veel plezier gehad van onze "nieuwe" tafel. Gekocht voor 2 euro op de r.ommelmarkt al voor de vakantie. Onze oude stamt nog uit onze verkeringstijd dus is al meer dan 40 jaar mee gegaan.


6 opmerkingen:

Pippa's Hus zei

Teken, zou vervelend. Ze moeten ons ook altijd hebben! Bourtange is zeker de moeite waard om eens heen te gaan. Prachtig plekje. En dementie is echt vreselijk, wat een akelige ziekte! XX Esther

Willy Kooiman zei

Geweldig hoe jullie die bruikbaar maken, tekenbeten heb ik (gelukkig) geen ervaring mee.
Goed in de gaten houden maar. Met die warmte zat ik ook het liefste op de fiets, lekker briesje tegen je aan...je moet alleen niet stoppen want dan sloeg de warmte tegen je aan.
Groetjes,
Willy

ineke zei

wat een leuke en gzellige vakantie hadden julie!! leuk dat je de fotoos deelde!

Anoniem zei

Teken, als ze net in je huid zich hebben vastgezet, haal je ze er zo uit met een tekentang of pincet. Ik bewaar ze in zo'n heel klein plastic sluitzakje, met een papiertje er bij waar en wanneer ik de teek heb opgelopen en dat gaat dan in de diepvries, is immers luchtdicht verpakt. Ik hoop dan dat bij eventuele later optredende klachten de medische wereld er gemakkelijker achter kan komen of ze de tekenziekte konden overbrengen. Teken die zich al wat hebben volgezogen zou ik door een artsenassistente laten verwijderen, indien mogelijk, eventueel zou ik een dierenarts vragen, je weet maar nooit. Er schijnt trouwens voor dieren een anti-teken afweermiddel te zijn, ruik je minder lekker, misschien ook voor mensen te koop? Ja, jong beginnend dementeren is verschrikkelijk, als ze nog in de gaten hebben, dat ze er weer eens naast zitten met de waarheid. Als het geheugen helemaal weg is, dan wordt de situatie voor de demente persoon gemakkelijker, voor de familie is het dan te hopen dat ze aan accepteren toe zijn, wat niet eenvoudig is als een altijd flinke tante met een pop speelt alsof het een levende baby is. Je moet je dan realiseren, dat tante gelukkig is en je haar niet kunt dwingen "gewoon" te doen. Jullie hebben van je vakantie genoten en zijn weer twee fietsen en een campingtafel rijker, nooit weg. Weet je wat ook een mooie vakantiebestemming is om een uitje naar toe te maken, misschien i het op de fiets te ver: Ostrhauderfehn, met een veen museum, een Ostfriesentee café en een turfschip binnen 50 m. van elkaar, ook een heel mooi gebied, beetje Giethoornachtig. MA

Elizabeth zei

leuke foto's van Bourtange.
En je hebt ook prachtige fietsen gescoord.. wat góed zeg.
groetjes.

Crafts 'n' Skills zei

Hey! Bekende plaatjes; wij zijn er vorig jaar geweest. Was een leuke dag uit!