Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

zondag 23 augustus 2015

Kringloop en tip.


Misschien een tip mocht je ook zo'n zelfde shirt hebben. Bij de k.ringloop kocht ik alvast voor het najaar een t'shirt met lange mouw voor 1 euro 50. Bij het passen was hij helemaal goed maar toen ik ermee thuis kwam was er een spijkertje uit (Klik klik).

 

Laat het toeval nou dat ik deze week precies hetzelfde shirt zag hangen in het zwart met precies hetzelfde euvel.
Eerst voorzichtig geprobeerd de andere spijkertjes er uit te krijgen maar die zaten zo vast als een huis. Dan maar iets anders proberen. In mijn naaidoos had ik wel spijkertjes maar net niet dezelfde helaas.Dan maar op 1 van de spijkertjes een bijpassend knoopje geplakt om te zien of het bleef zitten en het bleef zitten. Voor ik de andere 2 spijkertjes van knoopjes voor zag eerst even in de wasmachine om te kijken of ze dan nog bleef zitten.

 

Gelukkig zat het er na de wasbeurt nog op. Op de ene die niet van een spijkertje was voorzien naaide ik een knoopje.

Bij haar zou ik meedoen aan een challenge. De bedoeling was een maand lang iedere zondag 3 dingen opschrijven waar je blij van wordt in korte zinnen. Maar nu heeft ze het bericht verwijderd dus vraag ik me af of het nog zin heeft.
Ik had er al 3 staan dus hier de
1e: Ik wordt altijd blij als ik de kleinkinderen zie.



2e: ik ben zo blij dat mijn gewicht met 8 kilo is afgenomen en trakteerde mezelf op een kersengebakje.

3e: Ik ben zo blij dat mijn zus op fietsafstand is komen wonen.


Nog 2 mailtjes gehad over de broodwafels. Ze gingen over wat smeer je erop want dat lukt toch niet? Jawel wie niet sterk is moet slim zijn. Hoe deed ik dat? Ik nam een plakje vlees of kaas, smeerde er wat boter op en hoppa op de wafel. Soms is boter helemaal niet nodig met b.v een tomaatje met zout en peper of met een paar plakjes schapenkaas met zout of mosterd en wat te denken van een paar plakjes banaan, of geraspte appel door het deeg roeren. Proberen maar!
Een anonieme leester gaf een leuke tip om oliebol wafel te bakken, toen dacht ik meteen aan een wafelpannenkoek. Dat ga ik zeker proberen.
Je kan in het ijzer ook een eitje in bakken of een hamburger. Zelf ga ik dat niet doen omdat deze niet gemakkelijk af te wassen is. Maar er zijn ook wafelijzers met losse platen daar zou dat best bij kunnen.

                                          

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja, tomaat met peper en zout op brood, lekkerrrr! Tomaat in stukjes met suiker (beetje) in een kopje, dus met een theelepeltje er uit happen, was voor mij als kind een goede vervanger van de aardbeien, als dat seizoen voorbij was en er nog volop tomaten waren. Kringloop aankoop waar ik toch niet zonder kon: een aluminium koffiefilter, waar je de papieren filters in kan zetten op een thermosfles, wij hebben een apparaat dat per kop maalt en filtert en daar maak je niet gauw een thermosfles vol koffie mee. Nou, van 2 a 3 keer per jaar wordt je van met de hand opgieten niet moe en ik heb ook nog zo'n d e metalen filter. Blijkbaar worden die opzetfilters niet veel meer verkocht, maar ik ben er blij mee. MA

Jo en joh zei

M.A zo een heb ik ook altijd mee op vakantie, stel dat mijn koffieapparaat het begeeft. Die van mij is van plastic en past precies op de thermoskan. Ik kom ze af en toe wel eens tegen op de r.ommelmarkten.

Willy Kooiman zei

Goed verzonnen van de knopen, soms is de oplossing niet moeilijk...alleen moet je het wel verzinnen.
Ik sprong vorige week een klein vreugdedansje in de kringloop: kersenontpitter voor 0,75 cent. Al een paar maanden naar op zoek, ik vertikte het om een nieuwe te kopen (ook omdat ik niet eens weet of het bevalt).
Mijn eeuwige speurtocht naar puzzels van 500 stukjes voor mijn moeder wordt zo af en toe ook beloond. Dan hebben wij beiden schik.

Groetjes,
Willy

Pippa's Hus zei

Wat een fijne dingen! Wat een leuk tegeltje ook over kleinkinderen. XX Esther

Bertiebo zei

Ik weet nu al niet meer hoe ik hier op je blog terecht ben gekomen. Maakt ook niet uit natuurlijk, ik ga je volgen vanaf nu. Groet van Bettie

Jo en joh zei

Welkom Bettie.

my little ✂ cottage zei

Leuke post Jo, je bent ook heel creatief, ik ga ook naar de rommelmarkten , vooral met de zomer...je moet net die leuke dingetjes tegen komen...Nog een fijne zondag