Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

zondag 2 augustus 2015

Wat deed ik vorige week op een regenachtige dag en..




Al eens eerder heb ik het geschreven wat ik op zo'n dag doe, n.l de luxaflex schoonmaken. Ik haal ze van het raam, een dubbel gevouwen tafelkleed er onder en poetsen maar. Met deze grote van 2 meter breed ben ik wel 2 uur stil geweest en ik moet er niet aan denken om 2 uur op een trapje te staan. Nog steeds bij ik blij dat Joh ze kocht, 3 nieuw in doos voor 5 euro. Ideaal zijn ze met het warme weer.


Geen overbodig karweitje getuige de doek.



Lekker de radio erbij aan waar ook nog eens mijn favoriete zanger op was.

P.iter W.ilkens

Later de schade in de tuin eens bekeken. Er was een tak van de pruimen boom gebroken en mijn mooie tomatenplant was afgebroken. Joh zei nu kan je het wel vergeten.


Ik had een lange rij geplant om en om tomaat en paprika. 2 tomatenplanten waren er over gebleven en wel veel paprikaplanten die goed aan geslagen zijn, er zitten al kleine paprikaatjes aan.  (Klik, klik).


Joh heeft daar niet zoveel mee, zegt dat het klimaat hier niet geschikt is. Dus was het mijn eerste keer dat ik het toch eens wilde proberen. Voor de eerste keer valt het me niet tegen. Aan de tomatenplant zitten intussen al 2 tomaatjes dus doet hij het nog wel degelijk.





7 opmerkingen:

Willy Kooiman zei

Tja, zo'n regenachtige dag is prima geschikt voor vervelende binnenkarweitjes. Nuttig.
Wij houden ook wel van een tomaatje en paprikaatje hoor, lekker en gezond.

Fijne zonnige dag en de groetjes,
Willy

Marianne zei

Vervelend karweitje met die luxaflex, maar dat geeft naderhand met zo'n grauwe dag wel een fijn gevoel.

Ik las ergens op internet dat je de stekjes/dieven van tomatenplanten kunt laten wortelen in water en er weer een tomatenplant van kan laten groeien. Ik heb mijn tomatenplanten die geknakt zijn nu allemaal in het water gezet en ga kijken of het lukt.

Marianne zei

Ik heb de url weer terug gevonden :-) http://www.countryliving.com/gardening/a35345/gardening-trick-grow-tomato-plants/?src=spr_FBPAGE&spr_id=1453_175750874

Jo en joh zei

Marianne, bedankt, ik heb hem helaas al weg gedaan maar er komt vast weer zo'n rijtje volgend jaar, omdat we veel tomaat eten.

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Jo en joh zei

Helaas je bericht verwijderd per ongeluk maar ik had het gelezen. M.A. Dieven er uit halen heb ik gedaan en ondanks dat hij gebroken was groeit de rest gewoon door. Het is net als bij geranium's daar haal je de eerste knop ook weg om meer bloemen te krijgen. Ik had ze even op moeten binden met een stevige stok. Ach het was maar een aardigheid en om te kijken of het wel zou lukken. De paprika' zal nog een poosje duren.

ineke zei

jammer van je plantjes!!
en paprika's en pepers doen het hier prima hoor!!