Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

zondag 20 september 2015

R.ommelmarkt en..

Sommige dingen heb ik al een tijdje in gebruik maar zijn gekocht op een r.ommelmarkt.
B.v deze mooie ketel van B.K. voor 2 euro.



Mijn oude die al bijna 40 jaar mee was gegaan werd gevaarlijk. De handgreep zat niet meer goed vast en de fluit deed niks meer.

Dan deze gezelligerd met kruiden voor 50 eurocent.


De kruiden zijn inmiddels allang in de tuin gezet. Ik heb ze veel gebruikt in de soep en bij de wortelen.
Vaak kom ik wel zaden tegen dus kan ik de pot hergebruiken, staat erg gezellig in de vensterbank.




Voor 50 eurocent een complete elektrische tandenborstel met timer.
Achteraf 1 die niet veel is gebruikt. Joh weet inmiddels dat als de batterij helemaal op is hoe je er gemakkelijk een nieuwe in kan zetten.


Weet je nog dat ik deze plant kreeg voor mijn verjaardag?  Deze plant had alleen besjes onderom maar nu komen er allemaal nieuwe bloemetjes in de kruin wat weer besjes worden heb ik gelezen. De besjes onderom vallen nu langzaam af helaas. Ik hoop dat ze tegen kersttijd mooi rood zijn.



7 opmerkingen:

ineke zei

een mooie fluitketel!!!
leuke plant..ik weet alleen niet wat het precies is...istie voor binnen of buiten?
en je kruidenpotje is schattig!! lijkt op klein model aarbeienpot!

Pippa's Hus zei

Ik gebruik geen fluitketel meer maar vind ze altijd wel gezellig. Misschien ook maar eens kijken in de kringloop. XX Esther

Marianne zei

Mooie kringloopvondsen weer :-)

Sandra zei

Zelf gebruik ik eigenlijk nooit een koker. Ik had er vroeger wel één voor thee, maar nu doen wij dat in de microgolf.

Dit jaar op vakantie gebruikte wel al twee keer een koker voor langere tijd om koffie te maken ,maar thuis vinden we koffiezet en microgolf toch makkelijker.

Liefs.

Rita zei

nuttige vondsten , mooi de plant ,zou heel mooi staan met kerst als er rode besjes aan hangen

Livina Fluweeltje zei

Een paar dagen geleden je blog ontdekt en me als volger aangemeld. Wat een mooie kringloopvondsten en wat schrijf je er op een aanstekelijke manier over!
Hartelijke groet, Annelies

Crafts 'n' Skills zei

Zelf zou ik de elektrische tandenborstel hebben laten staan, maar meer omdat me dat dan weer stroom kost om het op te laden.

Verder prima vondsten toch? Ook hier staat er een fluitketel op het fornuis hoor! ;o)