Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

zondag 25 oktober 2015

Post, bakken, borduren en..

Terwijl ik gistermiddag lekkere g.luten vrije speculaas bakte, de plank goed insmeren met maizena weet je nog anders krijg je ze bijna niet van de plank los,


bracht Joh een envelop binnen, voor jou zei hij. Nieuwsgierig pakte ik het uit, het was een verrassing van Debora helemaal uit België.

even iets over het adres gelegd.
Prachtige borduurpatroontjes zaten erin en een leuk boekje met patroontjes van allerlei leuke fleurige randjes. En ook nog borduurgaren.  Ook een heel lief kaartje met tekst natuurlijk, zat er bij in. Erg lief, bedankt Debora.






Bij deze moest ik gelijk aan een andere blogster denken die engeltjes spaart.

Lief kaartje met tekst.
Dus je snapt wel wat ik vandaag deed, lekker vroeg uit de veren want de klok moest weer een uur achteruit en borduren maar.


Wat minder leuk was dit..
                


Elk jaar is het raak. Gelukkig kwam de oude verwilderde kat af en toe nog langs maar ik zag wel dat het beestje er niet al te best aan toe was. De volgende dag lag hij dood tussen de pallets.


Vorig jaar hadden we precies hetzelfde weet je nog..


Hier samen met die van vorig jaar.  Ze zijn allebei van dezelfde rooie kat.


Terwijl ik dit berichtje zit te maken hoor ik steeds miauw, miauw, o nee dacht  ik toch niet meer.
Wat dacht je, snel even een foto maken van moeder, jawel met jong.


P.S Momenteel wil mijn leeslijst niet scrollen hebben jullie daar ook last van?

8 opmerkingen:

Anita Willems zei

Wat een verrassing dat borduurpakket. Heerlijk hoor, meteen mee aan de slag.
Ach, wat sneu die katten. Had je vorig jaar ook niet iets met schapen die vast zaten?

Jo en joh zei

Ja inderdaad, dat schaap zat vast in het hek.

Pippa's Hus zei

Die Debora wat is het een lieverd he? Ze zoekt precies wat bij ons past.
Ach jee die poesjes wat ontzettend zielig. Weten jullie wel van wie die rode kat is? XX Esther

Jo en joh zei

Esther, het is een verwilderde kat die bij de buren, zei hebben een veebedrijf, mee eet maar dus van niemand is. De jongen gaan wel terug met de oude kat als ze groot genoeg zijn. De buren geven ze te eten om zo van de muizen af te komen. Wij halen ze niet aan. Joh houdt niet van katten. Hij begraaft ze altijd wel netjes.

Crafts 'n' Skills zei

Oh bah.. wat jammer en ellendig! Ben dol op poezen..

Zou je trouwens het recept van je gv speculaasjes willen delen of daar waar je het recept vandaan hebt? Kan niet wáchten tot ik weer wat écht lekkers te bakken en snoepen vind... :o(

ineke zei

heerlijk eigen gebakken speculaas!
en die middelste rand uit het borduurboekje had mijn moeder geborduurd voor boven de commode, toen ik geboren werd..dus is volgens mij al een behoorlijk oud boekje met mooie patroontjes

Jo en joh zei

Als ik even tijd heb zet ik het recept in de zijbalk.

Jo en joh zei

Wat leuk die herkenning! Het is inderdaad al een poos geleden dat jij ter wereld kwam.