Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

zondag 18 oktober 2015

R.ommelmarkt en...

Zaterdag toen we op visite gingen besloten we vroeger weg te gaan om eerst nog een bezoekje aan een leuke r.ommelmarkt te maken. Al was de vondst dan niet zo groot het blijft leuk dat snuffelen tussen van alles en nog wat.
Lekkere zeep scoorde ik met filterzakjes voor 1 euro. Terwijl die zeep in de webshop bijna 15 euro kost.
Normaal zou ik dat nooit kopen natuurlijk. Lekker dat het ruikt. Lelietjes van dalen.




Voor mijn koekenpan in de caravan vond ik een nieuwe tang voor 50 eurocent. De andere was van ijzer en begon te roesten dus deed ik hem weg.


Verder een lamp voor 50 eurocent


 en Joh vond voor 1 euro een batterijoplader op zonneenergie. Nu de zon nog!


Verder werd ik blij toen ik eindelijk een nieuwe kokosmat vond, een beetje nat geregend maar dat mag bij kokos. Mijn oude is 41 jaar meegegaan en was echt op. Opzij begon hij te scheuren en was helemaal kaal in het midden. 

Oude.
3 euro was de vraagprijs, ik dacht ik laat hem nog even liggen want hij was zo zwaar en Joh was niet in de buurt.
Toen we weg zouden gaan zei ik tegen Joh wil jij die mat nog even kopen, gelukkig lag hij er nog en hij mocht hem voor 2 euro 50 meenemen. Nou ja zeg! Wat heeft hij nou voor! Deze is ook iets groter. 


 
Nieuwe. 

Gewoon een feest om er op te staan, lekker zacht. Je voelt echt heel duidelijk een mat onder je voeten.

Toen we terug kwamen nog een pan appelmoes gekookt van val appels. Niks bijzonders, toch zie ik dat iedereen zijn eigen manier heeft. Vaak zie ik dat ze de suiker er meteen in doen met de kaneel en als het klaar is door de zeef roeren en de prut weg doen. Maar daar in verdwijnt dan ook een deel van je suiker.
Ik leerde om de suiker er na het zeven pas in te doen en het nog even laten oplossen. Daarvoor zet je het nog even op het vuur maar wel roeren anders wil het nog wel eens spatten. ( Wie het kleine niet eert...) Deze gaat niet in jampotten omdat 2 jaar geleden  de schimmel erop stond. Er hangen nog heel veel om in potten te doen. Die steriliseer ik wel 2 minuten onder hoge druk .



5 opmerkingen:

sillie zei

oei schimmel op je ingemaakte potten is altijd zo'n tegenvaller he?
Heerlijke zeep heb je gescoord!

Vlierbloesem zei

Je hebt weer hele mooie dingen gescoord

ineke zei

heerlijke zeep..ben gek op zeepgeurtjes!!!
appelmoes eet ik nooit.. maar wel appelcompote, dan valt er nog wat te kauwen!
hier vandaag alle appels geplukt en in de koelste kamer uitgespreid op kranten, naast de peren, die we al eerder hadden geplukt.
ik heb gele en rode appels...wat een rijkdom he!
vandaag de appels, die een aangepikt stukje of zo hadden afgewassen, de plekjes weggesneden en zonder te schillen in dunne plakjes gesneden en bruin gebakken in klein beetje roomboter.. daarna wat kaneel erover... suiker niet nodig..de appels waren al zoet genoeg...mmmm heerlijk!!!

jente zei

Wat een mooie dingen heb je weer gevonden. Dat maakt je dag weer goed. Ben zelf voor het eerst sinds tijden weer naar de kringloop geweest en iets leuks gevonden.. kwam helemaal blij thuis.
En lekker, zelfgemaakte appelmoes!

Willy Kooiman zei

Oooh, dat is heerlijke zeep maar inderdaad veel te duur om zo te kopen maar nu is het leuk natuurlijk. Ik zit er ook over te denken om een snelkookpan te kopen omdat ik af en toe ook een kleine hoeveelheid wil wecken. Die pan kan dan mooi op het petroleumstel.

Groetjes,
Willy