Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

zondag 4 oktober 2015

van alles wat..

Met  de trui gaat het de goede kant op. Met de laatste mouw bezig, helaas moest er weer een stukje afgehaald omdat ik ergens midden in het pand vergeten was te kabelen.
Dan nog de halsboord. Ik twijfel wel een beetje of de hals wel diep genoeg is. Mocht het niet zo zijn kan ik 2 dingen doen a: een stukje weer afhalen of b: de cut en sew methode gebruiken. Dat wil zeggen langs de hals een dubbel stiksel maken en er een nieuwe halslijn er in knippen.


Het einde van mijn broodvoorraad die ik in januari kocht is in zicht. Ze zijn nog steeds goed te eten al zijn zijn ze bijna een jaar over de datum(21-10-2014). Ze krimpen wat in de verpakking dat wel.


Dit zijn de laatste 2.

Momenteel eet ik s'morgens g.lutenvrije havermout met agave siroop en krenten, erg lekker en voedzaam. 
Bij de v.eilingwinkel al een poos geleden een mooie stevige nieuwe nagelborstel gevonden voor 50 eurocent. Een heel royale en fijne borstel.






5 opmerkingen:

debora zei

'k wou dat ik ook zo goed kon breien!!

Moeders Atelier zei

Mooi pull, breien heb ik ook al vaak geprobeerd maar dat gaat me niet zo goed af, ik verbruik blijkbaar ook altijd meer wol dan in de beschrijving staat. Grts

Jo en joh zei

Debora: breien kun je nog wel leren, je bent nooit te oud om te leren.

Moeders atelier: misschien eens dunnere pennen proberen en als je slap breit de draad slippen met je pink. Sla hem 1 of 2 keer om je pink dan wordt het breiwerk steviger en verbruik je minder garen.

ineke zei

ik zou naaien en knippen als de hals niet diep genoeg is..
maar de trui wordt al prachtig nu al !!!

Anita Willems zei

Je trui is al bijna klaar!
Leuk hè, iets wat je zelf gemaakt hebt.