Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

zondag 1 november 2015

J.umbo wat maak je me nou..en..

In de zomervakantie vond ik dit recept



in het boekje van de j.umbo. Het ziet er geweldig lekker uit en g.lutenvrij.
Thuis gekomen legde ik het bij mijn recepten tot ik deze week dacht laat me die taart eens bakken.
Maar moet je eens naar de ingrediƫnten kijken wat er allemaal in gaat.
Doe maar duur J.umbo.
Toch voor 1 keer gebakken en hij is lekker maar wel erg machtig.



Je snapt nu wel waar mijn speculaas in verdween. 2,49 voor 100 gram speculaas staat erbij in het boekje en er moest 200 gram in.
6 pakjes roomkaas Ć” 1,05. Je kan net zo goed een taart kopen dan.
Het verse fruit verving ik door bessensap, stevig gemaakt met gelatine.


Wat gebeurde er nog meer op vakantie? Toen ik in de caravan stapte riep ik au, au. Wat er gebeurde? Een spier verrekt of heupklachten ik weet het niet (ik was ook net van medicijnen veranderd voor de botten) Elke keer als ik weer instapte was het weer au, au en o nee met het andere been instappen. Ik zei op t'laats ik zet het opstapje bij de deur dan stapt het veel gemakkelijker in. We hebben hem onderweg altijd in de douche ruimte op z'n kop met de emmers erin.
Ik had het wel eens vaker gezien dat anderen hem even snel buiten zetten bij de stop. Joh had me gewaarschuwd, dan laat je hem vandaag of morgen ergens staan. Dat hadden we wel vaker gezien dat er op een parkeer plaats nog een opstapje stond.
Het is me dus overkomen en ik was het al weer een beetje vergeten tot ik deze week bij de k.ringloop een paar opstapjes zag staan. 1, 50 was de schade. (De schade is allang weer goed gemaakt want deze week vond ik 10 euro en 50 eurocent.)Deze heeft een ander kleurtje maar dat maakt ons niet uit. Voortaan beter opletten.


En mijn cactus zet ik in de zomer altijd buiten. Inmiddels staat hij weer binnen en er komen toch een knoppen aan. Geprobeerd ze te tellen, ik kwam op 120 maar het zijn er vast meer.


Van de schoondochter gisteren nog een paar stekjes van geranium's gekregen. Donker wijnrode met een wit spikkeltje. Ik hoop dat ze aanslaan. Het is altijd afwachten.


De katten zijn inmiddels weer naar de plek waar ze vandaan komen. Hier was anders voer genoeg.







4 opmerkingen:

Rita zei

de taart ziet er overheerlijk uit : ) en idd opletten bij het opstapje van de caravan ,wij ook ene en ben al eens haast door uitgaan naar de voortent eens bijna uit de tent geariveerd :) het opstapje klaaide om geniet van het zonnige weekend ,ik straks de tuin in wat snoeien en opruimen groetjes

Jo en joh zei

Rita, hier schijnt helemaal geen zon. Volop mist, een kleine wereld. Geniet van het mooie weer.

Pippa's Hus zei

De taart ziet er wel heerlijk uit hoor. Maar ja als het dan zo'n dure word is de lol er wel af. Ik zou een keer een hazelnotentaart bakken. Er moest alleen al voor 8 euro hazelnoten in! Dus niet, het werd een monchoutaart. ;-))
XX Esther

Anita Willems zei

Even bij je kijken welke taart jij gemaakt hebt. Ik heb een recept van Nigella Lawson gebruikt. Daar ging ook erg veel roomkaas is. Echt een luxe taart dus. Wel heerlijk romige textuur!

Dat van het opstapje is best grappig. Al die verweesde opstapjes op parkeerplaatsen. Volgende keer wanneer je een achtergelaten opstapje ziet, dan neem je 'm vast mee.