Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

zondag 8 november 2015

K.ringloop, kerstster en..

Deze week gevonden een mooie zwarte nette winterjas voor 2 euro 50. Hij ziet er echt nog heel goed uit met ritssluitingen op de zakken.



En voor 1 euro een heel boekwerk met breimachine patronen met uitleg.



 Bij deze dame zag ik een paar dagen terug een kerstster. (Even naar beneden scrollen). Stramien had ik al een tijd geleden gekocht voor een paar centen en rood sokkengaren had ik ook nog genoeg.



Helaas heb ik geen kralen genoeg dus daar moet ik nog wat op uit vinden.

Jo zaaide wel erg veel prei,



gelukkig is het een groente die in veel recepten past in soep, erwtensoep, rijst en zo zij er nog wel wat varianten te bedenken.  Deze week nog eens de preitaart gebakken. Hij viel erg in de smaak.


 In het krantje van de P.lus nog een kruidenrecept gevonden en meteen
 maar even opgeslagen, altijd fijn om je eigen mengsel te maken.


7 opmerkingen:

Pippa's Hus zei

Jij gaat het lekker warm hebben deze winter.
En prei, ik gebruik dat zo vaak! Heerlijk in allle roerbakschotels.
XX Esther

Vlierbloesem zei

Handig! Was dat in het plus krantje van deze week?

Jo en joh zei

Vlierbloesem, nee van vorige week. Je kan van mijn foto een kopie maken!

Rita zei

hmm preitaart !! je hebt weer " batjes " kunnen doen ( moois aankopen voor weinig geld ) je gaat warm de winter in ,fijn dag nog groetjes

Moeders Atelier zei

Amaai, echt een mooie jas gevonden! En met prei kan je idd wel veel doen, een quiche met prei en spel blokjes is ook heel lekker, hier eten we ook regelmatig eens een ovenschotel met prei : laagje gebakken gehakt, laagje puree en en laagje puree en daarop laagje prei in kaassaus erover, dan FF in oven laten gratineren mmmm

Irene Thayer zei

Amazing post dear! You have a wonderful blog:)
What about following each other on Instagram, Bloglovin, Twitter?.. :)

www.bloglovin.com/blog/3880191

Elizabeth zei

leuk die jas en grappig dat ik mijn eigen bericht tegen kom.
Wat fijn als je eigen tuin iets oplevert he? We zijn dit najaar begonnen met een groentenbak. En de broccoli is nog piepklein...maar we houden moed. De prei gaat het dus vast ook doen. fijn weekend